Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 8 maja 2024 13:10
Reklama

WIADUKT W HUCISKU WRESZCIE OTWORZĄ! PO NOWYM BĘDĄ MOGŁY CZOŁGI JEŹDZIĆ

W piątek 29 września o godz. 9.00 zostanie oddany do użytku wiadukt w miejscowości Hucisko na DW792 – informuje Urząd Marszałkowski. Nowy wiadukt jest wybudowany w technologii „chcesz pokoju, szykuj się na wojnę”: dopuszczalna klasa obciążenia obiektu wg umowy standaryzacyjnej NATO STANAG 2021. Wojskowa klasa obciążenia MLC70 150 (pojazdy kołowe)/70 150 (pojazdy gąsienicowe). Brzmi bardzo groźnie i fachowo, my rozumiemy, że Abramsy przejadą. Wiadukt kosztował 20 mln zł.
WIADUKT W HUCISKU WRESZCIE OTWORZĄ! PO NOWYM BĘDĄ MOGŁY CZOŁGI JEŹDZIĆ
M1A2SEPv3 Abrams.
Podziel się
Oceń

Od przedpołudnia 29 września przestanie obowiązywać uciążliwy objazd do Kroczyc. Wiadukt był przejezdny już kilka tygodni temu, o czym pisaliśmy, ale gdy masowo samochody zaczęły omijać tymczasowe bariery, wykonawca ustawił taki ich szpaler +koparkę, że tylko pieszy, rowerzyści i myszy mogły się przecisnąć.

Kilka tygodni temu wiadukt był już ukończony. Ale zarządca drogi i wykonawca nie zdecydowali się na puszczenie ruchu, choćby z ograniczeniami

W piątek o 9 będziemy na miejscu, żeby zobaczyć, kto z polityków będzie chciał się ogrzać w blasku nowego wiaduktu przed nadchodzącymi wyborami.

Z ominięciem barier nie mieli problemu rowerzyści i piesi. Ale jak samochody zaczęły przejeżdżać, rezygnując z uciążliwych objazdów, wykonawca wzmocnił szykany drogowe

Dane techniczne inwestycji:

Zadanie obejmowało rozbiórkę istniejącego wieloprzęsłowego obiektu mostowego w przedmiotowej lokalizacji i budowę w tym samym miejscu nowego wiaduktu jednoprzęsłowego łukowego o rozpiętości teoretycznej 80,00 m. Projektowany wiadukt drogowy zastąpił istniejący mocno wyeksploatowany obiekt mostowy z lat 70-tych, przeprowadzający drogę klasy G (droga wojewódzka nr 792) nad czynną zelektryfikowaną linią kolejową nr 004 (CMK) relacji Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (km 204,03).

Podstawowe parametry techniczne wiaduktu:

- Rozpiętość teoretyczna przęsła: 80,00 m

- Długość przęsła: 83,00 m

- Długość całkowita wiaduktu wraz z murami oporowymi: 146,00 m

- Szerokość całkowita przęsła: 15,30 m

- Szerokość chodników technologicznych: 2,00 m (min. 1,50m)

- Strzałka łuku: 13,00 m

- Klasa obciążenia: A wg PN-85/S-10030

- Klasy obciążenia obiektu wg umowy standaryzacyjnej NATO STANAG 2021

Wojskowa klasa obciążenia MLC70 150 (pojazdy kołowe)/70 150 (pojazdy gąsienicowe)

Dojazdy do wiaduktu (podstawowe parametry techniczne drogi):

- Szerokość jezdni: 7,00 m

- Szerokość pasa ruchu: 3,50 m

- szerokość pobocza: 1,25 m

- Kategoria obciążenia ruchem: KR5

Obiekt mostowy to konstrukcja jednoprzęsłowa, łukowa z jazdą dołem. Ustój nośny stanowią dwa łuki stalowe o przekroju skrzynkowym ze stężeniem rurowym typu X połączone żelbetowymi wezgłowiami z konstrukcją pomostu. Podpory słupowe przyczółków wiaduktu posadowione są bezpośrednio na podłożu wzmocnionym kolumnami gruntowo-cementowymi w technologii Jet-grouting. Łożyska soczewkowe, dylatacje w jezdni stalowe modułowe. Dojazdy do obiektu z gruntu zbrojonego z oblicowaniem z wielkogabarytowych elementów żelbetowych.

Na wiadukcie nawierzchnia z asfaltu lanego MA oraz z mieszanek mineralno asfaltowych, w których zastosowano asfalt wysokomodyfikowany polimerami HiMA PMB 45/80-80. Na chodnikach nawierzchnio-izolacja ma bazie kationowej emulsji bitumicznej.

Całość powierzchni betonowych i stalowych zabezpieczona antykorozyjnie specjalistycznymi wielowarstwowymi preparatami malarskimi.

Koszt wykonania robót budowlanych wynosi 19 900 000,00 zł, a koszt realizacji zadania wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej i pełnionym Nadzorem Autorskim wynosi 20 100 000,00 zł. Dla zadania zostało przyznane w 2022 r. dofinansowanie w kwocie 7 000 000,00 PLN ze środków rezerwy subwencji ogólnej. (JotM)


Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Ani Konar ani NemśTreść komentarza: Niepochlebne komentarze usuwacie, co funkcjonariusze medialni ?Data dodania komentarza: 07.05.2024, 18:40Źródło komentarza: Zielone światło dla ZawierciaAutor komentarza: Ani Konar ani NemśTreść komentarza: Czego się spodziewać po pracownicy Tuska ? Niczego lepszego ! To kiedy kopalnia i zrobienie drugiej Trzebini ? Albo pytanie gdzie będziemy "gościć" lekarzy i inżynierów w Zawierciu ? Głupie ? Przekonacie się !Data dodania komentarza: 07.05.2024, 14:02Źródło komentarza: Zielone światło dla ZawierciaAutor komentarza: rafałTreść komentarza: Wreszcie jakaś diabelska muzyka a nie tylko umca umca ;) I w ogóle nie widać było weteranów tylko młodzież!Data dodania komentarza: 05.05.2024, 07:52Źródło komentarza: Zawiercie Metal Attack vol.1 - Metal w Zawierciu ponownie zagościłAutor komentarza: MiroTreść komentarza: Hej "Ormowiec", nie pij tyle bo to źle wpływa na proces myślowy. Z twojego bełkotu nic nie można zrozumieć...Data dodania komentarza: 02.05.2024, 11:00Źródło komentarza: Majówka w Powiecie ZawierciańskimAutor komentarza: OrmowiecTreść komentarza: Zapraszam wszystkich ekologicznych i gawędziarzy o jej ochronie za Zdów ul Borową. Jak skończy się Szrutowa droga powiatu Zawiercie , zacznie myszkowski asfalt, zobaczycie w lesie armagedon.Data dodania komentarza: 01.05.2024, 07:14Źródło komentarza: Majówka w Powiecie ZawierciańskimAutor komentarza: Taki obiektywizm ?Treść komentarza: Z kretesem ? 56% do 44% to z kretesem ? Czyli kandydat Dziuba z PO w Będzinie też z kretesem przegrał z Komoniewskim ( Lewica) 55% do 45% ?Data dodania komentarza: 28.04.2024, 07:56Źródło komentarza: Jak dziennikarz Kuriera nie został członkiem RN w wodociągach
Reklama
Reklama
Reklama