Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 22 stycznia 2025 08:04
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
[Głosowanie zakończone]

Komunikacja bezpłatna w Zawierciu. Czy eksperyment się udał?

Ankieta: Komunikacja bezpłatna w Zawierciu. Czy eksperyment się udał?Od 1 stycznia 2024 w Zawierciu, ale też w Porębie i Siewierzu miejska komunikacja autobusowa jest bezpłatna dla pasażerów. Nie ma biletów, ale to nie znaczy, że ona nie kosztuje. Utrzymują ją gminy, głównie Zawiercie. Jak oceniasz funkcjonowanie komunikacji bezpłatnej po 10 miesiącach? Czy eksperyment powinien być kontynuowany. Po ledwie 3 miesiącach z tego rozwiązania wycofała się gmina Włodowice. W pytaniach staramy się spojrzeć na najważniejsze aspekty funkcjonowania komunikacji bezpłatne: wygoda, koszty, czy mieszkańcy korzystają z bezpłatnych autobusów częściej, niż gdy były płatne. Odpowiedzi można udzielić raz na 5 minut, co pozwala zabrać głos wybierając różne nasze pytania.
Powinno się utrzymać komunikację bezpłatną, mimo jej kosztów ponoszonych przez wszystkich
24%
Nie każdy korzysta z komunikacji, więc ponoszenie w bilecie części jej kosztów przez pasażera jest lepszym rozwiązaniem
18%
Korzystam z autobusów częściej, od kiedy jest bezpłatna
20%
Korzystam z autobusów tak samo często, jak wtedy gdy były bilety
2%
Jakość połączeń od kiedy nie ma biletów się poprawiła
3%
Ankieta: Strefa przemysłowa na Marciszowie: bogactwo czy przekleństwo?Mieszkańcy Marciszowa, dzielnicy w której wyrosła strefa przemysłowa narzekają na coraz większe uciążliwości związanie z powstawaniem kolejnych firm. Chcieli o tym porozmawiać 21 lutego z Prezydentem Zawiercia Łukaszem Konarskim, ale ten na spotkanie (cala pełna!) w OSP Marciszów nie przybył. Co sądzicie o rozwoju strefy przemysłowej?
Strefa przemysłowa przynosi więcej szkód niż korzyści dla mieszkańców
40%
Strefa przemysłowa przynosi korzyści miastu, ale niszczy dzielnicę Marciszów
22%
Dobrze, że Strefa Przemysłowa się rozwija, ale nie korzystają na tym mieszkańcy dzielnicy
10%
Strefa przemysłowa to korzyści również dla dzielnicy Marciszów
19%
Powstawanie nowych firm w strefie powinno być ograniczone
9%

Od 1 stycznia 2024 w Zawierciu, ale też w Porębie i Siewierzu miejska komunikacja autobusowa jest bezpłatna dla pasażerów. Nie ma biletów, ale to nie znaczy, że ona nie kosztuje. Utrzymują ją gminy, głównie Zawiercie. Jak oceniasz funkcjonowanie komunikacji bezpłatnej po 10 miesiącach? Czy eksperyment powinien być kontynuowany. Po ledwie 3 miesiącach z tego rozwiązania wycofała się gmina Włodowice. W pytaniach staramy się spojrzeć na najważniejsze aspekty funkcjonowania komunikacji bezpłatne: wygoda, koszty, czy mieszkańcy korzystają z bezpłatnych autobusów częściej, niż gdy były płatne. Odpowiedzi można udzielić raz na 5 minut, co pozwala zabrać głos wybierając różne nasze pytania.

Powinno się utrzymać komunikację bezpłatną, mimo jej kosztów ponoszonych przez wszystkich
24%   (16 głosów)
Nie każdy korzysta z komunikacji, więc ponoszenie w bilecie części jej kosztów przez pasażera jest lepszym rozwiązaniem
18%   (12 głosów)
Korzystam z autobusów częściej, od kiedy jest bezpłatna
20%   (13 głosów)
Korzystam z autobusów tak samo często, jak wtedy gdy były bilety
2%   (1 głos)
Jakość połączeń od kiedy nie ma biletów się poprawiła
3%   (2 głosy)
Jakość połączeń od kiedy nie ma biletów się pogorszyła
3%   (2 głosy)
Jestem za dalszym rozwojem siatki połączeń bezpłatnych, mimo tego, że koszty jeszcze wzrosną
17%   (11 głosów)
Zawiercie powinno wrócić do komunikacji płatnej, a miliony z biletów przeznaczyć na jej dalszy rozwój
14%   (9 głosów)
Reklama