Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 5 kwietnia 2025 22:11
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
Reklama

WIADUKT W HUCISKU WRESZCIE OTWORZĄ! PO NOWYM BĘDĄ MOGŁY CZOŁGI JEŹDZIĆ

Reklama
W piątek 29 września o godz. 9.00 zostanie oddany do użytku wiadukt w miejscowości Hucisko na DW792 – informuje Urząd Marszałkowski. Nowy wiadukt jest wybudowany w technologii „chcesz pokoju, szykuj się na wojnę”: dopuszczalna klasa obciążenia obiektu wg umowy standaryzacyjnej NATO STANAG 2021. Wojskowa klasa obciążenia MLC70 150 (pojazdy kołowe)/70 150 (pojazdy gąsienicowe). Brzmi bardzo groźnie i fachowo, my rozumiemy, że Abramsy przejadą. Wiadukt kosztował 20 mln zł.
Reklama
WIADUKT W HUCISKU WRESZCIE OTWORZĄ! PO NOWYM BĘDĄ MOGŁY CZOŁGI JEŹDZIĆ
M1A2SEPv3 Abrams.
Podziel się
Oceń

Od przedpołudnia 29 września przestanie obowiązywać uciążliwy objazd do Kroczyc. Wiadukt był przejezdny już kilka tygodni temu, o czym pisaliśmy, ale gdy masowo samochody zaczęły omijać tymczasowe bariery, wykonawca ustawił taki ich szpaler +koparkę, że tylko pieszy, rowerzyści i myszy mogły się przecisnąć.

Reklama
Kilka tygodni temu wiadukt był już ukończony. Ale zarządca drogi i wykonawca nie zdecydowali się na puszczenie ruchu, choćby z ograniczeniami

W piątek o 9 będziemy na miejscu, żeby zobaczyć, kto z polityków będzie chciał się ogrzać w blasku nowego wiaduktu przed nadchodzącymi wyborami.

Z ominięciem barier nie mieli problemu rowerzyści i piesi. Ale jak samochody zaczęły przejeżdżać, rezygnując z uciążliwych objazdów, wykonawca wzmocnił szykany drogowe

Dane techniczne inwestycji:

Zadanie obejmowało rozbiórkę istniejącego wieloprzęsłowego obiektu mostowego w przedmiotowej lokalizacji i budowę w tym samym miejscu nowego wiaduktu jednoprzęsłowego łukowego o rozpiętości teoretycznej 80,00 m. Projektowany wiadukt drogowy zastąpił istniejący mocno wyeksploatowany obiekt mostowy z lat 70-tych, przeprowadzający drogę klasy G (droga wojewódzka nr 792) nad czynną zelektryfikowaną linią kolejową nr 004 (CMK) relacji Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (km 204,03).

Podstawowe parametry techniczne wiaduktu:

- Rozpiętość teoretyczna przęsła: 80,00 m

- Długość przęsła: 83,00 m

- Długość całkowita wiaduktu wraz z murami oporowymi: 146,00 m

- Szerokość całkowita przęsła: 15,30 m

- Szerokość chodników technologicznych: 2,00 m (min. 1,50m)

- Strzałka łuku: 13,00 m

- Klasa obciążenia: A wg PN-85/S-10030

- Klasy obciążenia obiektu wg umowy standaryzacyjnej NATO STANAG 2021

Wojskowa klasa obciążenia MLC70 150 (pojazdy kołowe)/70 150 (pojazdy gąsienicowe)

Dojazdy do wiaduktu (podstawowe parametry techniczne drogi):

- Szerokość jezdni: 7,00 m

- Szerokość pasa ruchu: 3,50 m

- szerokość pobocza: 1,25 m

- Kategoria obciążenia ruchem: KR5

Obiekt mostowy to konstrukcja jednoprzęsłowa, łukowa z jazdą dołem. Ustój nośny stanowią dwa łuki stalowe o przekroju skrzynkowym ze stężeniem rurowym typu X połączone żelbetowymi wezgłowiami z konstrukcją pomostu. Podpory słupowe przyczółków wiaduktu posadowione są bezpośrednio na podłożu wzmocnionym kolumnami gruntowo-cementowymi w technologii Jet-grouting. Łożyska soczewkowe, dylatacje w jezdni stalowe modułowe. Dojazdy do obiektu z gruntu zbrojonego z oblicowaniem z wielkogabarytowych elementów żelbetowych.

Na wiadukcie nawierzchnia z asfaltu lanego MA oraz z mieszanek mineralno asfaltowych, w których zastosowano asfalt wysokomodyfikowany polimerami HiMA PMB 45/80-80. Na chodnikach nawierzchnio-izolacja ma bazie kationowej emulsji bitumicznej.

Całość powierzchni betonowych i stalowych zabezpieczona antykorozyjnie specjalistycznymi wielowarstwowymi preparatami malarskimi.

Koszt wykonania robót budowlanych wynosi 19 900 000,00 zł, a koszt realizacji zadania wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej i pełnionym Nadzorem Autorskim wynosi 20 100 000,00 zł. Dla zadania zostało przyznane w 2022 r. dofinansowanie w kwocie 7 000 000,00 PLN ze środków rezerwy subwencji ogólnej. (JotM)

Reklama

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: ziuutekTreść komentarza: Monika Netwig nowa wspólniczka - siostra Marty Kolasy-Synowiec :)Data dodania komentarza: 27.03.2025, 22:39Źródło komentarza: Projekt „Park Paderewskiego” z nowym prezesem. Obwiniany o malwersacje zarząd zawieszonyAutor komentarza: ParanojaTreść komentarza: https://www.gazetamyszkowska.pl/artykul/3291,czy-kozieglowski-zeaos-wyludzal-falszywe-zaswiadczenia Nadeszło PO, i mamy co mamyData dodania komentarza: 25.03.2025, 20:39Źródło komentarza: Nauczyciele: to sparaliżuje szkoły i przedszkola! J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Znamy historię Intergem. Firma posiada wielomilionowe długi, należała do (udziałowcy): Magdalena Szczepańczyk (żona prokurenta Kamila Szczepańczyka w DHD sp. z .o.o), Marcin Zając (prezes w DHD) i Marta Kolasa-Synowiec, później zastąpiona przez Kamila Szczepańczyka. W Krajowym Rejestrze Zadłużonych przy spółce Intergem jako dłużnicy pojawiają się też Marek Synowiec i Kamil Szczepańczyk. K. Szczepańczyk był w Intergem prokurentem, podobnie jak w DHD budującej Park Paderewskiego. Generalnie wygląda na to, że gdzie pojawią się w spółkach te nazwiska, to zostają po nich długi i upadłości. Opinie na gowark.pl o firmie formułowane przez byłych pracowników, wiele mówią: https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,21541239Data dodania komentarza: 27.02.2025, 11:33Źródło komentarza: Projekt „Park Paderewskiego” z nowym prezesem. Obwiniany o malwersacje zarząd zawieszonyAutor komentarza: KarolTreść komentarza: Konfederacja domaga się likwidacji obowiązkowych składek ZUS. Czyli rozumiem, że jak dostaną raka to będą się leczyć za swoje, że jak ich kobieta będzie rodzić to zapłacą około 10.000 zł za poród. Za opiekę nad noworodkiem. Jak złamią np. nogę to też sobie zapłacą, chyba, że pójdą do znachora do będzie taniej ale bez znieczulenia. ha..ha Nic nie jest doskonałe ale jak w Ameryce bez opieki zdrowotnej nie chciałbym żyć.Data dodania komentarza: 27.02.2025, 10:30Źródło komentarza: Sławomir MENTZEN ODWIEDZIŁ Myszków i Zawiercie jako pierwszy z kandydatów J Autor komentarza: Dane do wiadomości redakcjiTreść komentarza: Dzień dobry, zapoznałem się z Pana artykułem na temat DHD w Zawierciu. Jesteśmy firmą wynajmującą luksusowe samochody w formule długoterminowej, i mieliśmy styczność z P. Zając oraz P. Szczepańczyk (spółka Intergem). Wynajmowali od nas łącznie 6 pojazdów: 2 x BMW X5, 2 x Mercedes GLE, BMW serii 5 oraz Audi A4. Pojazdy zostały ostatecznie odebrane z powodu zaległości przekraczających 3 miesiące. Sprawa w sądzie wygrana, mimo prawie 2-letniej batalii gdzie przesyłane były niezgodne z prawdą umowy i protokoły. Spółka nie spłaciła swoich zobowiązań mimo prowadzonej egzekucji komorniczej. Wystarczy przejrzeć wpis w KRS, oraz przejrzeć Krajowy Rejestr Długów. Kamil Szczepańczyk jest kilkukrotnie skazany prawomocnym wyrokiem sądu, dlatego nie może zasiadać w zarządzie ani prowadzić sp. z o. o., dlatego figuruje tylko jako prokurent. Kilkukrotnie byliśmy wzywani do prokuratury celem złożenia wyjaśnień o zależnościach biznesowych miedzy naszymi firmami. Pracownicy w Intergem z posiadanych informacji również pozostali bez ostatnich wypłat, opłaconych zaliczek na podatek dochodowy, zusów oraz pitów (polecam profil gowork Intergem).Data dodania komentarza: 27.02.2025, 09:35Źródło komentarza: Projekt „Park Paderewskiego” z nowym prezesem. Obwiniany o malwersacje zarząd zawieszonyAutor komentarza: DamianTreść komentarza: Kombinatorzy murem za kombinatorem brawooooooData dodania komentarza: 26.02.2025, 14:20Źródło komentarza: RUSZA AKCJA SAMORZĄDOWCY ZA TRZASKOWSKIM
Reklama
Reklama
Reklama