1. Lokalne pozycjonowanie stron - główna idea
2. Kiedy opłaca się lokalne pozycjonowanie strony?
3. Ogólne pozycjonowanie w Polsce czy lokalne - które pozycjonowanie strony internetowej sprawdzi się lepiej?
Jeśli rzeczywiście zależy ci, by pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google było efektywne i skutecznie docierało do przyszłych i potencjalnych klientów, przekaż sprawę w ręce specjalistów, którzy mają wieloletnie doświadczenie z pozycjonowaniem strony internetowej.
Lokalne pozycjonowanie stron - główna idea
Zacznijmy jednak od podstaw, czyli od wyjaśnienia, czym wyróżnia się pozycjonowanie stron internetowych na poziomie lokalnym. Główną ideą determinującą strategię pozycjonowania jest skupienie się na określonej lokalizacji - nie tylko wskazanym mieście, ale również jego rejonie, dzielnicach lub najbliższych okolicach. Wszystko po to, by za pomocą wyszukiwarki Google dotrzeć do osób poszukujących lokalnych usług lub produktów.
Jak to wygląda w praktyce? Jeśli interesuje cię obszar, jakim jest /pozycjonowanie/wroclaw/, dopasowujesz słowa kluczowe, frazy oraz inne treści na stronie w taki sposób, aby algorytmy Google przyciągnęły usługi zlokalizowane na terenie Wrocławia, w miejscowościach ościennych, ale także na Starym Mieście, Psim Polu, Krzykach, w Śródmieściu... Podobnie wygląda schemat w przypadku każdej innej miejscowości. Oprócz optymalizacji słów kluczowych istotne jest pozyskiwanie linków z regionalnych stron oraz zbieranie pozytywnych opinii od lokalnych przewodników - zaufanych z punktu widzenia Google'a i jego użytkowników.
Przykładem ciekawej realizacji zasad, jakimi rządzi się proces pozycjonowania strony internetowej na gruncie lokalnym, są strategie wykorzystywane przez firmy świadczące usługi pozycjonowania na terenie całego kraju. Bardzo często ich oferta tworzona jest w taki sposób, by gwarantować widoczność strony w całym kraju. Po wpisaniu konkretnej informacji do wyszukiwarki, na przykład: pozycjonowanie stron www + Katowice, przechodzimy do witryny /pozycjonowanie/katowice/. Identyczny schemat zadziała, gdy zmieni się wprowadzona nazwa miejscowości, a więc wpisanie Poznania doprowadzi nas do zakładki /pozycjonowanie/poznan/, Warszawy - do miejsca /pozycjonowanie/warszawa/, Krakowa - do /pozycjonowanie/krakow/, natomiast wprowadzenie nazwy Gdańska czy Gdyni skieruje nas do oferty /pozycjonowanie/gdansk/.
Kiedy opłaca się lokalne pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie lokalne sprawdza się przede wszystkim w przypadku małych i średnich firm. Chcąc wypromować się w określonym obszarze dzięki pozycjonowaniu stron internetowych, firmy osiągają szybsze rezultaty przy mniejszych nakładach finansowych w porównaniu do standardowych działań reklamowych. Warto podkreślić, że konkurencja w lokalnym SEO jest znacznie mniejsza niż w przypadku prób zaistnienia na światowym czy choćby tylko ogólnopolskim rynku.
Lokalnym pozycjonowaniem stron internetowych możesz więc wypracować szybszy zwrot z inwestycji w przypadku usług lokalnych, takich jak restauracje, salony fryzjerskie, zakłady usługowe, lokalne sklepiki czy producenci działający na mniejszą skalę. Duże korporacje czy firmy o zasięgu krajowym nie powinny stosować lokalnego SEO, gdyż większą efektywność da im zaistnienie w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Zastosowanie lokalnego SEO ma ogromne znaczenie również ze względu na obecność w Google Maps. Dzięki temu Twoja firma pojawi się w określonym miejscu na mapie, ułatwiając dotarcie zainteresowanym, niezależnie od tego, czy są to mieszkańcy danego obszaru czy przyjezdni poszukujący pomocy. Usługi będą indeksowane także w mapach innych języków. Dzięki lokalnemu SEO pojawisz się na tzw. wizytówce po prawej stronie wyników wyszukiwania. Składają się na nią wybrane zdjęcia, krótki opis, godziny otwarcia, linki do mediów społecznościowych, dane kontaktowe oraz opinie klientów. Ten obszar zajmuje znaczną część strony wyników wyszukiwania i jest bardzo trudny do zignorowania.
Ogólne pozycjonowanie w Polsce czy lokalne - które pozycjonowanie strony internetowej sprawdzi się lepiej?
Czasami w działaniach łączy się pozycjonowanie lokalne z globalnym. Na czym polega taka kombinacja SEO? Sięga się po nią wyłącznie wtedy, gdy mamy do czynienia ze swego rodzaju podwójnym potencjałem, tzn. dana firma pozyskuje klientów w określonym regionie, ale oferuje na przykład sprzedaż wysyłkową. Zróżnicowani klienci, większy zasięg, maksymalizacja dochodów – to główne profity takiego połączenia.
Napisz komentarz
Komentarze