Szkolenia oparte na filmach wideo są lepiej przyswajalne przez odbiorców. Ułatwiają odbiór określonego materiału i pozwalają odtworzyć wiedzę w dogodnym momencie. Mogą stanowić wsparcie merytoryczne na wykładach, stanowią sposób na stworzenie ciekawej instrukcji obsługi różnego rodzaju sprzętów czy innowacyjnych rozwiązań technicznych, a także mogą być elementem prowadzenia okresowych szkoleń pracowniczych.
Poznaj ich główne przeznaczenie
Filmy szkoleniowe to materiały w formie wideo, które mają na celu przekazanie określonej grupie wiedzy instruktażowej lub umiejętności. Ich długość zależna jest od zakresu materiału, który obejmują. Są często wykorzystywanym narzędziem dydaktycznym, a także mogą stanowić główny element określonego kursu. Ułatwiają podnoszenie kwalifikacji pracowników i pozwalają ograniczyć stosowanie materiałów w formie papierowej.
Gdzie m.in. wykorzystywane są tego rodzaju materiały wideo?
Przeprowadzanie szkoleń okresowych z przepisów RODO czy BHP.
Tworzenie instrukcji obsługi aplikacji, systemów teleinformatycznych, urządzeń elektronicznych czy przemysłowych.
Narzędzie dydaktyczne na uczelniach wyższych.
Narzędzie wspierające prowadzenie kursu na prawo jazdy (w zakresie przepisów ruchu drogowego czy udzielania pierwszej pomocy).
Podkreślmy, że filmy szkoleniowe niosą ze sobą wiele korzyści. Ograniczają koszt prowadzenia szkolenia (wideo może zastąpić faktycznego szkoleniowca), kursy mogą być prowadzone w trybie zdalnym i online (np. w domu pracownika), wiedza z nich jest lepiej przyswajalna i w każdej chwili może być np. odświeżona przez posiadacza materiału.
Załącznik:
szkolenia-filmy.jpg
Kiedy filmy szkoleniowe mają wartość edukacyjno-merytoryczną?
Najważniejsze jest jednak, żeby wideo szkoleniowe przekazywało przydatną i realną wiedzę dla odbiorcy. Co powinny zawierać filmy szkoleniowe, aby mieć wartość merytoryczną? Przede wszystkim muszą być oparte na prawidłowych i zweryfikowanych informacjach. Mają przekazywać najważniejszą wiedzę „w pigułce”, tak, aby była ona zrozumiała dla odbiorcy. Język filmu musi być dobrany do grupy docelowej, a pojęcia używane w filmie – dokładnie wyjaśnione. Tylko wtedy filmy mają wartość merytoryczną, przyjazną dla odbiorcy.
Dodajmy, że przyswajalność filmów szkoleniowych wzmacnia odpowiedni montaż, przyjemny w odbiorze lektor, ciekawe animacje czy przystępna, dynamiczna formuła oparta na profesjonalnym scenariuszu. Wideo przypominające klasyczne prezentacje multimedialne już dawno nie spełniają swojej funkcji! Koniecznie trzeba o tym pamiętać.
Sprawdź pełną ofertę KrótkieFormy - filmy, animacje, videomarketing
Napisz komentarz
Komentarze