Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 1 kwietnia 2025 03:56
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
Reklama
Damian Łaszek:

PILOT BOEINGA. Z małego miasta wyfrunął w świat!

Reklama
Na pytanie: „kto marzy o zostaniu pilotem samolotów?” zwykle w każdej szkole czy, przedszkolu podnosi się las rąk. Ale droga do spełnienia dziecięcych marzeń jest trudna, kosztowana wymagająca gigantycznej pracy i wytrwałości. O tym, że marzenia się spełniają, choć nie zawsze są to marzenia dziecięce, niech świadczy życie Damiana Łaszka. Pilotuje samoloty pasażerskie w jednej z największych linii lotniczych. Damian Łaszek, rocznik 1986, pochodzi z Myszkowa.
Reklama
PILOT BOEINGA. Z małego miasta wyfrunął w świat!

Autor: zdjęcia własne Damian Łaszek

Podziel się
Oceń

Damian  Łaszek jest pilotem rejsowym samolotów linii lotniczych operujących w Europie i świecie. Może ktoś z okolic Myszkowa, Zawiercia leciał już z tym pilotem do jednego z miast w Europie? Najczęściej pilot Damian Łaszek startuje z Krakowa, ale jak to w tej pracy, można go spotkać na lotniskach dziesiątek miast nie tylko europejskich. A z okazji finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy można wylicytować lot widokowy z pilotem Damianem z lotniska w Pińczowie. Wrażenia z lotu nad rzeką Nidą i przepięknymi miastami i wioskami Doliny Nidy niezapomniane!
 

Reklama
zdjęcia własne Damian Łaszek

Licytacja na serwisie Allegro ma nazwę:

Lot widokowy motolotnią w Pińczowie z zawodowym pilotem Boeinga 737

https://allegro.pl/oferta/lot-widokowy-motolotnia-w-pinczowie-z-zawodowym-pilotem-boeinga-737-17145255073
Loty nad Doliną Nidy z pilotem Boeinga 737 mogą być też atrakcyjnym wydarzeniem czy prezentem. Więcej informacji znajdziemy na stronie:
https://motolotnialoty.pl/pilot-z-kim-polecisz-damian-laszek/

Zaczął latać dopiero w wielu 28 lat

Co ciekawe, autor tego artykułu też nie wykluczał ścieżki pilota jako zawodu. Jak spora część pilotów lotnictwa, zacząłem od kursu szybowcowego w w Aeroklubie Częstochowskim jako uczeń liceum. Ponad 200 wykonanych lotów, setki godzin spędzonych na lotnisku w Rudnikach. Ale studia i dalsza droga zawodowa jednak inna. W 1993r, jeszcze na IV roku studiów na UŚ powstaje Gazeta Myszkowska. Damian Łaszek jak opowiada, pasją do latania zaraził się później, bo mając już 28 lat, robiąc kurs pilota motolotni. Miłość do motolotni mimo późniejszej kariery pilota samolotów pasażerskich jest ciągle tym, co w lataniu sprawia mu największą przyjemność:
-To wtedy pomyślałem: A może to praca dla mnie? Trzeba wiedzieć, że droga do zawodu pilota w liniach lotniczych jest trudna i kosztowna i jako młody chłopak w liceum wcale o tym nie myślałem. W 2010 roku startowałem z powodzeniem w konkursie „Jaka to melodia”, grałem na saksofonie, pianinie. Artykuły z Gazety Myszkowskiej (wersja papierowa!) z która opisywała mój udział w „Jaka to melodia”, są rodzinną pamiątką. (dodamy, że można je znaleźć w archiwum gazetamyszkowska.pl wpisując „Damian Łaszek”) 

W 2010 roku startowałem z powodzeniem w konkursie „Jaka to melodia”- wspomina dzisiejszy pilot w liniach lotniczych. Pisała o tym Gazeta Myszkowska
W 2010 roku startowałem z powodzeniem w konkursie „Jaka to melodia”- wspomina dzisiejszy pilot w liniach lotniczych. Pisała o tym Gazeta Myszkowska


-Droga do zawodu pilota w liniach lotniczych jest bardzo trudna?
-Damian Łaszek: -Są różne drogi do lotnictwa cywilnego. Wielu pilotów zaczynało od latania sportowego w aeroklubach, jak ty. Jest ścieżka przez studia na kierunku lotniczym w Dęblinie i Chełmie. To droga na pewno tańsza, ale trzeba wiedzieć, że z 300 studentów, tylko piętnastu kończy studia licencją pilota samolotów pasażerskich, zdecydowana większość kończy studia np. jako inżynier obsługi samolotów, silników, obsługi lotnisk.

U mnie zaczęło się od przygody z motolotnią, która jest moją pasją nieprzerwanie. Ciągle sprawia mi to największą frajdę. To w odpowiedzi na pytanie „co jest najpiękniejsze w lataniu?” Dla mnie właśnie latanie bez kokpitu, z czuciem powietrza na twarzy. Wtedy zdecydowałem, że chcę być pilotem samolotów w liniach lotniczych. Pierwsza duża bariera to koszty licencji szkolenia, wydatek około 300.000 zł. Żeby zdać egzaminy, uzyskać certyfikat ATPL uprawniający do pracy w liniach lotniczych, trzeba wydać łącznie około 0,5 mln zł. Żeby zdobyć ATPL, a to 14 trudnych egzaminów z różnych dziedzin,np. Prawo lotnicze. Miałem trochę oszczędności, wszystko włożyłem w koszty szkolenia. A i to nie daje gwarancji zatrudniania w liniach lotniczych. Mam kolegę który zdał ATPL, ale ciągle nie ma pracy, a odnowienie licencji to wydatek 10.000 zł co rok. 
-Jakie sobie zakładasz cele zawodowe?
-Zostać kapitanem samolotu. Sądzę, że uda się to w jakieś 2 lata, muszę wylatać kolejne 3000 godzin. Przynajmniej w moich liniach, gdzie pracuję tak to wygląda. W wielu innych liniach mógłbym być kapitanem już od 4 lat. 
-Czy jesteś jedynym pilotem rejsowym w liniach lotniczych z okolic Myszkowa, Zawiercia? 
-Urodziłem się w Myszkowie, tu mieszkają moi rodzice (my dodamy, że Anna Łaszek jego mama jest lubianą fryzjerką, dziś już na emeryturze), ale ja mieszkam w Krakowie. Prawdopodobnie jestem jedynym rodowitym myszkowianinem, który jest pilotem Boeinga. 
Dodam, że z lataniem wiąże się moja inna pasja, fotografia lotnicza. Startuję w konkursie Cumulusy. Dziesiąta edycja plebiscytu Cumulusy rozpoczęła się 1 grudnia 2024 zgłaszaniem kandydatów do wyróżnień i zostałem zgłoszony do konkursu. Konkurs zakończy się uroczystą galą 15 lutego 2025, podczas której poznamy laureatów prestiżowych statuetek – Cumulusów. Można śledzić konkurs na stronie cumulusy.pl Osobną możliwość głosowania mają w konkursie dziennikarze, więc możecie mnie wesprzeć, głosując na mnie. 


Rozmawiał:  Jarosław Mazanek

Kanał na Youtube na którym Damian Łaszek opowiada o drodze do latania zawodowego. Kanał Art of flight- sztuka latania
https://www.youtube.com/@artofflight

Artykuł ukazał się też w tygodnikach Gazeta Myszkowska i Kurier Zawierciański z 24 stycznia 2025 nr 4/2025

 

Reklama

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: ziuutekTreść komentarza: Monika Netwig nowa wspólniczka - siostra Marty Kolasy-Synowiec :)Data dodania komentarza: 27.03.2025, 22:39Źródło komentarza: Projekt „Park Paderewskiego” z nowym prezesem. Obwiniany o malwersacje zarząd zawieszonyAutor komentarza: ParanojaTreść komentarza: https://www.gazetamyszkowska.pl/artykul/3291,czy-kozieglowski-zeaos-wyludzal-falszywe-zaswiadczenia Nadeszło PO, i mamy co mamyData dodania komentarza: 25.03.2025, 20:39Źródło komentarza: Nauczyciele: to sparaliżuje szkoły i przedszkola! J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Znamy historię Intergem. Firma posiada wielomilionowe długi, należała do (udziałowcy): Magdalena Szczepańczyk (żona prokurenta Kamila Szczepańczyka w DHD sp. z .o.o), Marcin Zając (prezes w DHD) i Marta Kolasa-Synowiec, później zastąpiona przez Kamila Szczepańczyka. W Krajowym Rejestrze Zadłużonych przy spółce Intergem jako dłużnicy pojawiają się też Marek Synowiec i Kamil Szczepańczyk. K. Szczepańczyk był w Intergem prokurentem, podobnie jak w DHD budującej Park Paderewskiego. Generalnie wygląda na to, że gdzie pojawią się w spółkach te nazwiska, to zostają po nich długi i upadłości. Opinie na gowark.pl o firmie formułowane przez byłych pracowników, wiele mówią: https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,21541239Data dodania komentarza: 27.02.2025, 11:33Źródło komentarza: Projekt „Park Paderewskiego” z nowym prezesem. Obwiniany o malwersacje zarząd zawieszonyAutor komentarza: KarolTreść komentarza: Konfederacja domaga się likwidacji obowiązkowych składek ZUS. Czyli rozumiem, że jak dostaną raka to będą się leczyć za swoje, że jak ich kobieta będzie rodzić to zapłacą około 10.000 zł za poród. Za opiekę nad noworodkiem. Jak złamią np. nogę to też sobie zapłacą, chyba, że pójdą do znachora do będzie taniej ale bez znieczulenia. ha..ha Nic nie jest doskonałe ale jak w Ameryce bez opieki zdrowotnej nie chciałbym żyć.Data dodania komentarza: 27.02.2025, 10:30Źródło komentarza: Sławomir MENTZEN ODWIEDZIŁ Myszków i Zawiercie jako pierwszy z kandydatów J Autor komentarza: Dane do wiadomości redakcjiTreść komentarza: Dzień dobry, zapoznałem się z Pana artykułem na temat DHD w Zawierciu. Jesteśmy firmą wynajmującą luksusowe samochody w formule długoterminowej, i mieliśmy styczność z P. Zając oraz P. Szczepańczyk (spółka Intergem). Wynajmowali od nas łącznie 6 pojazdów: 2 x BMW X5, 2 x Mercedes GLE, BMW serii 5 oraz Audi A4. Pojazdy zostały ostatecznie odebrane z powodu zaległości przekraczających 3 miesiące. Sprawa w sądzie wygrana, mimo prawie 2-letniej batalii gdzie przesyłane były niezgodne z prawdą umowy i protokoły. Spółka nie spłaciła swoich zobowiązań mimo prowadzonej egzekucji komorniczej. Wystarczy przejrzeć wpis w KRS, oraz przejrzeć Krajowy Rejestr Długów. Kamil Szczepańczyk jest kilkukrotnie skazany prawomocnym wyrokiem sądu, dlatego nie może zasiadać w zarządzie ani prowadzić sp. z o. o., dlatego figuruje tylko jako prokurent. Kilkukrotnie byliśmy wzywani do prokuratury celem złożenia wyjaśnień o zależnościach biznesowych miedzy naszymi firmami. Pracownicy w Intergem z posiadanych informacji również pozostali bez ostatnich wypłat, opłaconych zaliczek na podatek dochodowy, zusów oraz pitów (polecam profil gowork Intergem).Data dodania komentarza: 27.02.2025, 09:35Źródło komentarza: Projekt „Park Paderewskiego” z nowym prezesem. Obwiniany o malwersacje zarząd zawieszonyAutor komentarza: DamianTreść komentarza: Kombinatorzy murem za kombinatorem brawooooooData dodania komentarza: 26.02.2025, 14:20Źródło komentarza: RUSZA AKCJA SAMORZĄDOWCY ZA TRZASKOWSKIM
Reklama
Reklama
Reklama