(Zawiercie, Ogrodzieniec) Zakład Komunikacji Miejskiej dostanie siedem nowych autobusów. Z użytku wycofane zostaną cztery najbardziej zdezelowane pojazdy, co znacznie poprawi bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Ruszy również nowa linia do Ogrodzieńca. Z tym są jednak pewne problemy. Gmina chciałaby rozszerzyć pierwotną wersję tras, a to wymaga akceptacji Urzędu Marszałkowskiego.
Gmina Zawiercie od dawna czekała na rozstrzygnięcie wniosku o nowe autobusy. Już na lata 2009-2010 miasto Zawiercie zarezerwowało 5 milionów 340 tysięcy złotych na nowe autobusy i wystąpiło o wsparcie ze środków unijnych (w wysokości 85 procent całości inwestycji). Kwota dofinansowania wynosi ponad 4 miliony 516 tysięcy złotych.
Po ocenie merytoryczno-technicznej zawierciański wniosek o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, choć oceniony pozytywnie, uzyskał dalekie czternaste miejsce na liście rankingowej.
Dopiero niewykorzystane środki z listy głównej pozwoliły na decyzję o przyjęciu przez Zarząd Województwa Śląskiego wniosku z rezerwy. Pojazdy uzupełnią stary tabor i pozwolą na stworzenie nowej linii.
Cztery z nich zastąpią najbardziej wyeksploatowane pojazdy na dotychczasowych trasach obsługiwanych przez ZKM, obejmujących teren trzech gmin (Zawiercie, Włodowice i Poręba). Trzy pozostałe zostaną wykorzystane do kursów na nowej linii. Pierwotny plan zakładał kierunek: Zawiercie – Ogrodzieniec – Podzamcze. Rzeczywistość zmieniła się po upadku PKS Zawiercie.
- W życie weszła nowa ustawa o transporcie publicznym, która nakłada na nas nowe obowiązki. Chcielibyśmy zapewnić mieszkańcom kompleksową komunikację, łącznie z dowozem uczniów do szkół podstawowych, gimnazjalnych na terenie gminy i z dowozem młodzieży do szkół średnich w Zawierciu – wyjaśnia Dariusz Ptaś sekretarz Miasta i Gminy w Ogrodzieńcu.
Gmina Ogrodzieniec opracowała trzy trasy i rozkład jazdy. Teraz stara się o porozumienie z Zawierciem. Czerwone miałyby docierać także do Giebła, Gulzowa, Ryczowa i obsługiwać okolicznych mieszkańców. To również nadzieja na nowe miejsca pracy (między innymi dla 6 kierowców).
- Modyfikacja musi być zatwierdzona przez Urząd Marszałkowski – zaznacza Włodzimierz Rok główny specjalista do spraw techniczno-eksploatacyjnych w ZKM.
Szacunkowy koszt roczny utrzymania nowych tras dla Ogrodzieńca to od 600 do 700 tysięcy złotych. (mpp)
Napisz komentarz
Komentarze