(Łazy) Właśnie kończy się budowa obwodnicy Łaz, która ma odciążyć miasto. Dla kierowców nie oznacza to oddechu. Już niebawem kolejni robotnicy opanują ścisłe centrum. Będzie jeszcze gorzej, więc zmotoryzowani muszą uzbroić się w cierpliwość.
Przebudowa ul. Wiejskiej i Okólnej w Łazach wiązała się także z utworzeniem 94 nowych miejsc parkingowych. Inwestycja zakończy się w połowie sierpnia, a w pierwszych dniach września prawdopodobnie rozpoczną się roboty związane z rewitalizacją centrum Łaz. Nie będzie to przedsięwzięcie łatwe do realizacji.
- Obecnie wykonywana jest nawierzchnia parkingu, zatoki dla busów i chodnik z kostki brukowej, trwają prace dotyczące budowy oświetlenia parkingu i drogi. Dobiegają końca roboty polegające na wykonaniu podbudowy pod jezdnie asfaltowe Okólnej i Wiejskiej – mówi Małgorzata Ściślicka z Urzędu Miejskiego w Łazach.
Obwodnica miasta sprawi, że centrum zostanie zamknięte dla ruchu kołowego (po planowanej rewitalizacji).
Przypomnijmy, gmina może zmienić wizerunek w centralnej części dzięki środkom, które udało się pozyskać z Regionalnego Programu Operacyjnego. Planowano, że inwestycja obejmie plac dworcowy, parking przy ulicy Kościuszki, część tej ulicy, dworzec kolejowy (wygospodarowane zostanie miejsce na Centrum Informacji Turystycznej i na muzeum poświęcone kolei). Dworzec ma być wykonany w stylu industrialnym, znikną brzydkie i straszące blachy. Elewacja zbudowana będzie z cegły klinkierowej, do tego dojdą szkła i nowa stolarka.
Udział gminy miał zostać zmodyfikowany z tego względu, że cześć dworca jest kosztem niekwalifikowanym. W związku z tym dofinansowanie miało wynieść ponad 70 procent (RPO nie finansuje miejsc, gdzie prowadzona jest działalność gospodarcza). Szacowano, że całkowity koszt wyniesie 7 milionów 200 tysięcy złotych.
Wykonawcą obwodnicy jest firma SKANSKA S.A z Warszawy. Koszt tej inwestycji wyniesie ponad 1.552. 715 złotych (całość stanowią środki własne). (mpp)
Napisz komentarz
Komentarze