(Zawiercie) Rozpoczął się najbardziej widoczny etap remontu Komendy Powiatowej Policji w Zawierciu. Budynek dostosowany zostanie do nowoczesnych standardów. W ubiegłym tygodniu wokół całego budynku budowlańcy rozłożyli wysokie rusztowania. Cała inwestycja może kosztować nawet 12 milionów złotych.
Do tej pory udało się wykonać betonowy strop nad pierwszym piętrem, wybudowane zostały nowe kanały wentylacyjne, rozpoczęła się wymiana instalacji centralnego ogrzewania.
- Budynki administracyjne zostaną podwyższone o jedną kondygnację. W ramach zaplanowanych prac zostanie wykonana modernizacja wszystkich pomieszczeń biurowych, przebudowane będą także garaże i zamontowane dodatkowe wiaty dla radiowozów. Aktualnie praca policjantów oraz warunki, w jakich przyjmowani są interesanci są bardzo trudne. Środki finansowe, jakie przeznaczono na remont i rozbudowę zawierciańskiej komendy w całości pochodzą z budżetu państwa – mówi rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Zawierciu Andrzej Świeboda.
W ramach inwestycji (realizowana jest dzięki programowi standaryzacji komend i komisariatów policji) przeprowadzona zostanie termomodernizacja budynku wraz z częściową wymianą stolarki okiennej. Były „spacerniak” zostanie przystosowany do potrzeb budynku magazynowego. Środki na remont budynków policji w całym województwie śląskim pochodzą z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Inwestycja w Zawierciu ma zakończyć się do końca przyszłego roku. Przetarg wygrał Zakład Budowlano-Handlowy z Siemianowic Śląskich (ulica Olimpijska 6).
NIE TYLKO BUDYNEK….
Niedawno wyremontowany został także zawierciański areszt. Dzięki temu osoby, które zostały zatrzymane mogą teraz przebywać w komfortowych warunkach. Nowe i wyremontowane pomieszczenia, to efekt dwudziestomiesięcznej pracy. Remont aresztu w całości sfinansowała Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach.
Zawierciańscy policjanci nie muszą już pokonywać kilkudziesięciu kilometrów dziennie z zatrzymaną osobą. Często kilkukrotnie w ciągu doby policjanci wyjeżdżali do Sosnowca, Dąbrowy Górniczej lub Myszkowa. W tym czasie teren powiatu patrolowało mniej radiowozów. Remont pomieszczeń dla osób zatrzymanych trwał ponad 20 miesięcy. Gruntownie wyremontowano kilkanaście pomieszczeń. Ocieplono i zabezpieczono też przed wilgocią zewnętrzne ściany budynku. Zamontowany monitoring ma poprawić bezpieczeństwo zatrzymanych osób. Koszt tej inwestycji wyniósł prawie 900 tys. złotych. Remont przyczynił się do tego, że zatrzymani czują się po prostu lepiej. Jeden z mężczyzn zapytał policjantów „czy mógłby tu dużej pozostać”. (mpp)
Napisz komentarz
Komentarze