Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 18 kwietnia 2025 21:20
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Kolor. Kształty. Nic dziwnego, że dobrze się sprzedaje! FORD KUGA

Reklama
Ford Kuga w 2022 sprzedawał się bardzo dobrze, był najlepiej sprzedającym się modelem marki w Polsce. Dla Forda był to udany rok, i nie ma się co dziwić, skoro wobec większości osobowych samochodów tej marki trudno przejść obojętnie. My Fordem Kuga i to w wersji hybrid jeździliśmy już dość dawno, a biorąc pod uwagę ceny paliwa i zmianę preferencji Polaków, jest to najbardziej pożądana wersja samochodu do miasta: hybryda, więc przez kilkadziesiąt kilometrów możemy jeździć 100% elektrycznie. Średnie spalanie benzyny na krótszych dystansach może zejść niewiele powyżej 2 litrów!
Reklama
Kolor. Kształty. Nic dziwnego, że dobrze się sprzedaje! FORD KUGA
Kuga przed wejściem do Zamek Ogrodzieniec. Przyznacie, że plener dla niej idealny!
Podziel się
Oceń

Hybrydy typy plug-in to obecnie najbardziej pożądane samochody. Świetnie osiągi przez połączenie możliwości samochodu spalinowego i silnika elektrycznego, niskie spalenie. Zwłaszcza to drugie przy wysokich cenach paliw jest nie bez znaczenia. W czasach, gdy coraz więcej osób odwraca się od diesli, nawet bardzo nowoczesnych, hybryda typu plug-in zdobywa coraz więcej sympatyków. Nie ma ograniczeń zasięgu, dotyczących 100% elektryków, a pozwala bardzo zmniejszyć zużycie paliwa. Dając przy tym sporo frajdy z jazdy.

Reklama

Największe korzyści z używania hybrydy typu plug-in osiągniemy, gdy możemy ją ładować z domowego gniazdka elektrycznego. Czyli raczej odpada ustawienie Kugi pod blokiem, chyba, że mieszkamy na parterze. To jednak dość karkołomne rozwiązanie przewodem wiszącym z kuchni do samochodu. W pełni będziemy mogli się cieszyć z używania Forda Kuga w wersji hybrydowej, z możliwością ładowania z gniazdka, jeżeli mamy własny dom, ewentualnie możemy podłączyć samochód do prądu na firmowym parkingu. Ale i bez tego, Ford Kuga w wersji plug-in to jeden z ciekawszych samochodów hybrydowych na rynku.

Przedział cenowy pomiędzy najtańszą Kugą z silnikiem 1,5 benzyna 150kM za 137 tysięcy a 2,5 litrową benzyną +silnik elektryczny plug-in i mocy 225 KM za 194 tysiące nie jest mały.. A są wersje jeszcze droższe przekraczające ceną 200 tysięcy. Z kolei „klasyczna” hybryda, bez ładowania z gniazda jest już za… 183 tysiące. Słabsza, bo „tylko” 190 KM ale za to z napędem na 4 koła. Za kompaktowego SUV-a nie są to więc kwoty małe, ale rekompensatą niech będzie to, że Kuga to jeden z najpiękniejszych crossoverów w tej klasie!

Kugę w wersji plug-in hybrid testowaliśmy dzięki uprzejmości Frank-Cars, dealer Forda z Częstochowy. Miasto, dłuższa trasa Kraków i z powrotem. Piękne okolice Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Przyznacie, że tuż przed Zamek Ogrodzieniec Kuga prezentuje się nie tylko jak kot, ale jak prawdziwy strażnik, obrońca zamku!

Nie udało nam się osiągnąć tak niskiego spalania, jakie Kuga plug-in spokojnie zapewni nam w codziennej jeździe. Tak już po prostu jest, że jeżeli samochód daje frajdę z jazdy, to testowy egzemplarz udostępniony dziennikarzom nigdy nie osiąga dobrych wyników w teście „oszczędność”. Po prostu zbyt dużą przyjemność w Forcie Kuga sprawia przyśpieszanie, wchodzenie w zakręty, wyprzedzanie, żeby robić te manewry w tempie żółwia.

Nieoczekiwane zalety Plug-in w mieście

Kto używał lub jeździ hybrydą ładowaną z gniazdka, doceni cechę, której nie mają „zwykłe” hybrydy. Możliwość skorzystania z ulicznych stacji ładowania. Nie zawsze powodem, żeby tam stanąć jest brak prądu. Mamy przecież silnik elektryczny. Czasem jednak w dużych miastach miejsce dla elektryka jest JEDYNYM jakie uda się znaleźć. Katowice to jedno z miejsc, gdzie w centrum najtrudniej zaparkować. Nas też uratowało wolne miejsce przed Urzędem Miasta Katowice, ale dla samochodu elektrycznego. Stajemy, przewód z bagażnika do słupka i ładujemy. Oczywiście potrzebna aplikacja, których jest mnogość, ale to temat na osobny artykuł. Ważne, że mając możliwość ładowania z ulicznej stacji ładowania, mamy ten dodatkowy przywilej, że czasem znajdzie się dla nas dodatkowe miejsce do parkowania. Trzeba tylko pamiętać, że na miejscu dla elektryków możemy stać tylko w czasie ładowania samochodu. Jego blokowanie gdy nie ładujemy jest nie tylko niegrzeczne, ale może spotkać się z innymi konsekwencjami.

Mniejsze i średnie crossovery to od lat rosnąca grupa samochodów na naszych drogach. Drogie, ale prestiżowe w każdej klasie. Cenę wyrównuje kierowcy i pasażerom wygoda, funkcjonalność i oryginalność tych samochodów.

Samochód do testu udostępniła firma: Frank Cars sp. o z o.o. Częstochowa ul. Jagiellońska 137/151 tel. 34 365 05 75 www.frank-cars.pl

Reklama

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Czytelnik 2Treść komentarza: Drogi Czytelniku chyba nie wiesz na czym polega wspólnota. Kwoty czynszu ustalają mieszkańcy na głosowaniu gdzie trzeba mieć co najmniej 51 %.w spółdzielni nie mają takiego głosu -wszystko ustala rada i zarząd.(i o dziwo zawsze są to podwyżki).Natomiast stawka eksploatacyjna się zmniejszyła o ponad połowę we wspólnocie (czyli koszty utrzymania pracowników spółdzielni były tak wysokie) a mieszkańcy wspólnoty postanowili przerzucić te pieniądze na fundusz remontowy, żeby w końcu zacząć remontować blok, na którym przez 40 lat nic się nie działo. Ale teraz mają głos , bo czasy komuny już się skończyły, a takimi tworami jak spółdzielnie powinno zająć się państwo i rząd i zmienić przepisy.Data dodania komentarza: 17.04.2025, 10:21Źródło komentarza: Oddzielili się od spółdzielni, koszty zarządu spadły od razu o połowę! J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Będziemy wkrótce testować również inne modele Indiana oraz wybranych marek które uznamy za interesujaceData dodania komentarza: 14.04.2025, 21:57Źródło komentarza: INDIAN CHALLENGERAutor komentarza: KaroTreść komentarza: Kultowa marka, piękny motocykl ;)Data dodania komentarza: 14.04.2025, 10:14Źródło komentarza: INDIAN CHALLENGERAutor komentarza: Czytelnik.Treść komentarza: Mam taką refleksję po tych artukułach. Zakłady wysprzedane, wszystko sprywatyzowane w tym kraju , poza mieszkaniami ludzi, którzy skupieni w spółdzielniach gospodarują się sami. Czyzby jakaś forma presji aby i mieszkania slynne M, przejęły prywatne podmioty? Wymienia redaktor w artykule prywatny podmiot, który pobiera/ dzisiaj tyle, a ile może pobrac maksymalnie?/ opłaty za gospodarowanie. Czynsz jak pan pisze nie zmienił sie, więc w sumie po co była ta wspólnota? Pisze redaktor o przekrętach prawie mafijnych przy budowie przez prywatnych przedsiebiorców osiedla w Parku . Pisze pan , że nie ma ze wspólnotami problemów. Poważnie!? Jest wiele linków do tych tematów jakie przekręty potrafią wystąpić we wspólnotach i jak spółdzielnie w odruchu czysto ludzkim przygarniają wspólnotowców na nowo. Podeślę jakby pan był zainteresowany. Wspólnota jest ponad miesiac i pan redaktor pyta czy inni pójdą w ich ślady na garnuszek do prywatnego zarządcy. Poczekamy zobaczymy bo na stare lata bezpieczeństwo w postaci lokum jest najważniejsze.Data dodania komentarza: 11.04.2025, 22:48Źródło komentarza: Oddzielili się od spółdzielni, koszty zarządu spadły od razu o połowę!Autor komentarza: KalinaTreść komentarza: Nie rozumiem jak można popierać Konfederację. Mentzen, który mówi o gwałcie jako niedogodności !!! Szok. Niedogodność to jest przy leczeniu zęba. Ponad 80% ofiar gwałtu cierpi na zespół stresu pourazowego. Przypomnijcie sobie 5 Mentzena!!!Data dodania komentarza: 10.04.2025, 11:01Źródło komentarza: Sławomir MENTZEN ODWIEDZIŁ Myszków i Zawiercie jako pierwszy z kandydatówAutor komentarza: slazaninTreść komentarza: jaka cena biletów?Data dodania komentarza: 9.04.2025, 20:10Źródło komentarza: PRZEDSTAWIENIA W ZAWIERCIU, SIEWIERZU i Myszkowie
Reklama
Reklama
Reklama