(Chruszczobród) Wiadukt nad torami kolejowymi, w ciągu DW 796 w Chruszczobrodzie będzie rozebrany, a na jego miejsce ma zostać wybudowany nowy. Na tę inwestycję mieszkańcy czekali od lat. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo czekają ich spore utrudnienia. Także most nad rzeką Mitręgą będzie rozebrany i wybudowany od nowa.
Wiadukt w Chruszczobrodzie na drodze wojewódzkiej nr 796 nie nadaje się do niczego innego jak tylko do rozbiórki. Mimo znaku ostrzegającego przed uszkodzeniami kierowcy nie zwalniają. Ogromne koleiny i dziury mogą doprowadzić do tragedii. Już gołym okiem widać, że obiekt jest w katastrofalnym stanie. Wiadukt w Chruszczobrodzie jest wyeksploatowany. Konieczna jest budowa nowego obiektu. W najbliższych tygodniach ruszy rozbiórka starego wiaduktu. W tej chwili trwają ostatnie przygotowania do rozpoczęcia prac.
- Początkowo planowaliśmy, na czas budowy urządzić przejazd przez tory dla ruchu lokalnego (dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i autobusów liniowych). Była na to zgoda kolei. Jednak z powodu przygotowań do wprowadzenia na tę linię kolejową pociągów Pendolino, kolej wycofała swą zgodę na tymczasowy przejazd kolejowy. W związku z tym ustanowione będzie tylko przejście dla pieszych obsługiwane przez kolej. Autobusy kursujące na linii Zawiercie – Siewierz będą kończyły swe kursy przed linią kolejową z obu stron, a pasażerowie będą przechodzić przejściem przez tory i przesiadać się do drugiego pojazdu. Koszt nowego wiaduktu to ponad 6 mln zł – mówi Ryszard Pacer rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
Wiadukt wybuduje firma IMB Podbeskidzie ze Skoczowa. Obie inwestycje, budowa mostu i wiaduktu w Chruszczobrodzie finansowane są z budżetu samorządu województwa śląskiego.
- Także most nad rzeką Mitręgą, w ciągu tej samej DW 796 będzie rozebrany i wybudowany od nowa. Na czas budowy, powstanie most tymczasowy dla ruchu lokalnego i autobusów liniowych. Wykonawcą jest firma Mosty Chrzanów. Koszt tej inwestycji, to 2,1 mln złotych – dodaje rzecznik.
Termin zakończenia przebudowy mostu i wiaduktu planowany jest na 31 października przyszłego roku. O te inwestycje zabiegali łazowscy radni.
- Wiadukt jest w takim stanie, że jeżeli nie zostałby wybudowany od nowa, to i tak musiałby zostać zamknięty – przyznaje radna z Chruszczobrodu Marta Grzesica.
W najgorszej sytuacji byli mieszkańcy okolicznych domów. Ruch samochodowy w tej okolicy jest naprawdę spory i uciążliwy.
- Trasa prowadząca przez wiadukt jest w katastrofalnym stanie. Otrzymaliśmy informację od wykonawcy, że prawdopodobnie już 15 stycznia droga zostanie całkowicie zamknięta – dodaje łazowski radny Dariusz Tabas.
Dla samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) będzie wyznaczony objazd. Informacja o objazdach wkrótce ukaże się na tej stronie www.edrogi.pl/utrudnienia-na-drogach. (mpp)
Napisz komentarz
Komentarze