(Zawiercie) - Mamy pięknie odnowiony Dworzec PKP w Zawierciu, z nowymi windami i bardzo się z tego cieszę. Radość jednak z tych innowacji szybko mija gdy okazuje się, że wszystkie windy są zamknięte i nie można z nich korzystać – napisała do nas pani Iwona Kozłowska. W związku z interwencją naszej czytelniczki, zwróciliśmy się do PKP PLK w Częstochowie. PLK twierdzi jednak, że windy działają bez zarzutu.
- Mamy pięknie odnowiony Dworzec PKP w Zawierciu, z nowymi windami i bardzo się z tego cieszę. Radość jednak z tych innowacji szybko mija gdy okazuje się, że wszystkie windy są zamknięte i nie można z nich korzystać. Proszę nie myśleć, że nie wiem jak korzystać z takich urządzeń. Naciska się przycisk i trzyma się klawisz tak długo, aż winda podjedzie na piętro i otworzy się. Niestety 23 grudnia wieczorem żadna z wind nie działała. To oburzające, że osoby niepełnosprawne, dla których te windy zostały zbudowane mogą sobie na nie tylko popatrzeć. Gdyby ich nie było można zrozumieć - biedne miasto nie stać ich, ale posiadać i nie udostępniać to po prostu świństwo. Może mogą się Państwo zgłosić do PKP w Zawierciu i zapytać dlaczego tak jest i jakie konsekwencje ponoszą osoby zaniedbujące swoje obowiązki lub celowo unieruchamiające windy dla podróżnych? – zwróciła się do nas pani Iwona.
Platformy zabudowane dla osób niepełnosprawnych działają od końca czerwca 2013 r. Jednak już w lipcu, po kilku dniach użytkowania pojawiły się pierwsze awarie. Przez kilka dni podróżni nie mogli dostać się windą na peron 2.
- Awarie wind są usuwane w miarę możliwości na bieżąco przez uprawniony serwis po zgłoszeniu awarii przez zarządcę tj. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie - Sekcję Eksploatacji w Zawierciu po informacji o jej awarii. Awarie są usuwane niezwłocznie lecz nie później niż w ciągu trzech dni od zgłoszenia. Należy nadmienić, że awarie platform są często spowodowane nieprawidłową obsługą przez użytkowników, dewastacją i są nie tylko problemem stacji Zawiercie, ale również wielu innych stacji na sieci pozostającej w zarządzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – wyjaśnił nam wówczas Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK.
Jeśli chodzi o sprawę zgłaszaną przez panię Iwonę, Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie zaprzecza, by w podanym okresie odnotowano jakieś usterki.
- W tym okresie nie było żadnej interwencji ze strony serwisu. 21 grudnia była awaria, ale pracownikom ochrony udało się ją usunąć. Od tamtej pory wszystkie windy są sprawne. W windzie jest zamontowany interkom za pomocą, którego można przywołać ochronę w przypadku jakiejś awarii – informuje Stefan Moruś, inspektor ds. obiektów inżynieryjnych PKP PLK w Częstochowie. (JB)
Napisz komentarz
Komentarze