(Łazy) Od 28 października kierowcy osobówek mogą korzystać z drogi wojewódzkiej nr 796 przez Chruszczobród. Kończy się budowa wiaduktu kolejowego, który został całkowicie rozebrany i zbudowany od podstaw. Od 25 września pod wiaduktem mogły puruszać się wyłącznie autobusy komunikacji miejskiej. Teraz również samochody osobowe do 3,5 tony. Jak informują policjanci pojazdy ciężarowe powyżej 3,5 tony nadal muszą korzystać z objazdu przez Siewierz z uwagi na trwający w tym samym ciągu remont mostu.
Remont mostu sprawia, że kierowcy muszą poruszać się drewnianym mostkiem o ograniczonym tonażu. Wprowadzono tam ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. Przejazd ciężarówek ciągle jest niemożliwy. Wykonawcą jest firma Mosty Chrzanów. Koszt tej inwestycji to 2,1 mln złotych.
28 października zakończyła się budowa nowego wiaduktu w Chruszczobrodzie, który zastąpił stary, rozebrany. Od 25 września tylko autobusy komunikacji miejskiej wyznaczonych linii mogły przejechać przez wiadukt. Od ubiegłego tygodnia do grona „szczęśliwców” dołączyli kierowcy osobówek.
Wiadukt w Chruszczobrodzie został zamknięty w lutym. Choć bardzo uciążliwa, to była to inwestycja przez mieszkańców wyczekiwana od od lat. Wiadukt nie nadawał się do niczego innego, jak tylko do rozbiórki. Początkowo planowano, by na czas budowy urządzić przejazd przez tory dla ruchu lokalnego (dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i autobusów liniowych). Była na to zgoda kolei. Jednak z powodu przygotowań do wprowadzenia na tę linię kolejową pociągów Pendolino, kolej wycofała zgodę na tymczasowy przejazd kolejowy. Ustanowione zostało wtedy tylko przejście dla pieszych, obsługiwane przez kolej.
Jak wyliczał Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach koszt nowego wiaduktu to ponad 6 mln złotych. Wiadukt budowała firma IMB Podbeskidzie ze Skoczowa. (mpp)
Napisz komentarz
Komentarze