O jaką pracę najłatwiej w Zawierciu?
W Powiatowych Urzędach Pracy przybywa osób bezrobotnych od roku 2021. Sytuacja w pewnym stopniu stabilizuje się w 2022, gdzie po pandemii wiele firm na nowo otwiera się na pracowników. W przypadku Zawiercia największe zapotrzebowanie jest głównie do prac fizycznych. Poszukiwane są osoby, które posiadają konkretne umiejętności do prac budowlanych. Między innymi monterzy, dekarze, murarze, tynkarze, zbrojarze, malarze i glazurnicy. Potrzebni są także sprzedawcy do sklepów i na stacje benzynowe. Nieustannie duże zapotrzebowanie jest także na mechaników samochodowych.
W jakich branżach można pracować zdalnie w Zawierciu?
Największe szanse na uzyskanie pracy zdalnej mają osoby z wykształceniem informatycznym. Mimo tego, że w samym Zawierciu nie ma dużej ilości przedsiębiorstw o tym profilu to jednak istnieje spora szansa, że większość obowiązków będzie można wykonywać bezpośrednio z domu. Warto także zwrócić uwagę na firmy, które działają w branży reklamowej. Rozwój marketingu internetowego pozwolił skupić się na działalności związanej z budową prestiżu marki online. Osoby z doświadczeniem mają duże szanse na znalezienie pracy, którą będą w stanie wykonywać tylko w sposób zdalny lub hybrydowy, a więc tylko w niektóre dni pracując w biurze. Sprawdź tutaj aktualne oferty w tej i pozostałych branżach.
Niezmiennie od wielu lat wiele firm uważa, że jedynym i zarazem skutecznym sposobem na dotarcie do klienta jest bezpośredni kontakt telefoniczny. Dlatego na rynku działają przedsiębiorstwa z rodzaju call center. Przez większość czasu taka praca kojarzyła się wyłącznie z przebywaniem w biurze. Dzisiaj jednak część pracowników wykonuje wszystkie zadania w sposób zdalny, z zacisza własnego domu. Nie są to także obowiązki związane bezpośrednio z irytującym przekonywaniem do zakupu konkretnych produktów lub usług. Coraz częściej call center świadczy usługi dla innych firm i prowadzi ich obsługę klienta. Polega to w głównej mierze na obsłudze zamówień, doradztwie zakupowym, rejestracji wizyt w placówce medycznej i wielu innych, bardzo przydatnych kwestiach. Przeglądając dostępne oferty pracy w Zawierciu na call center warto zwrócić uwagę na to czy dana firma jest otwarta na pracę zdalną.
Kto ma największe szanse na pracę zdalną w Zawierciu?
Wśród największej ilości ofert o pracę zdalną w Zawierciu można natrafić na ogłoszenia dla doświadczonych księgowych. Jest obecnie ogromne zapotrzebowanie na samodzielnych specjalistów. Muszą oni kompleksowo zajmować się księgami rachunkowymi i być w stanie współpracować na zasadzie B2B lub umowy o pracę. Postępująca cyfryzacja księgowości sprzyja pojawianiu się takich ofert. Elektroniczny obieg dokumentów w znacznym stopniu ułatwia to zadanie. Mimo tego, że na rynku jest dużo firm, które świadczą takie usługi, to jednak w przypadku większych przedsiębiorstw, korzystniejszą opcją jest zatrudnienie księgowego na pełny etat. Musi być to jednak osoba doświadczona, która doskonale zna procedury wykonywania takich obowiązków w sposób zdalny. Istotną korzyścią na tym stanowisku są bardzo wysokie zarobki.
Rozwój firm, które specjalizują się w produkcji i dystrybucji różnego rodzaju towarów doprowadził do tego, że rośnie zapotrzebowanie na pracowników zajmujących się sprzedażą oraz obsługą klienta. Pracę taką można wykonywać zdalnie, bezpośrednio z domu. Polega ona na utrzymywaniu kontaktu telefonicznego i elektronicznego z kontrahentami. W ramach obowiązków pracownik musi także zarządzać zamówieniami i obsługiwać reklamacje. Dobrze płatną pracę na takim stanowisku można uzyskać zwłaszcza w firmach, które działają na rynku międzynarodowym. Istotnym wymaganiem pracodawcy jest w tym przypadku dobra znajomość jednego lub więcej języków obcych.
Firmy, które zajmują się handlem i do tej pory skupiały się wyłącznie na sprzedaży stacjonarnej w Zawierciu, dostrzegają możliwości efektywnej dystrybucji produktów online. Zwiększyło to tym samym zapotrzebowanie na osoby, które posiadają umiejętności i doświadczeniu w zarządzaniu sklepem internetowym. Takie obowiązki można w większości przypadków wykonywać zdalnie. Pracodawcy wymagają w przypadku takich stanowisk przede wszystkim umiejętności w edycji i obróbce zdjęć, aktualizacji opisów i dodawaniu nowych ofert na popularnych serwisach sprzedażowych i ogłoszeniowych. Pracownik odpowiada także za kontakt z klientem. Zarówno elektronicznie, jak i za pośrednictwem telefonu. Musi umieć doradzić, odpowiedzieć na wszelkie zadane pytania oraz udzielić wsparcia w przypadku zwrotów i reklamacji.
Napisz komentarz
Komentarze