(Zawiercie) 18 czerwca w Miejskiej Szkole Podstawowej nr 9 w Zawierciu zakończył się drugi etap projektu ,,Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. To akcja, która ma na celu rozwijanie umiejętności dzieci w oparciu o teorię Howarda Gardnera. Polega ona na rozwijaniu u ucznia wielu zainteresowań.
- Ta koncepcja oparta jest na założeniu, że każde dziecko jest zdolne, a rolą dorosłych jest te zdolności dostrzec, rozwijać i wspierać. Rodzice i nauczyciele powinni kształtować u dziecka poczucie własnej wartości, wiarę w sukces i pozytywną samoocenę – przyznaje Edyta Leska, nauczycielka koordynująca akcję w drugim etapie.
Program polega na kształtowaniu u ucznia jego zdolności, te zaś pozwalają poznać inne dziedziny. Jeśli ktoś lubi język polski, to dzięki niemu może polubić także matematykę.
Projekt pozwolił na zakup z środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa przedmiotów dydaktycznych o łącznej wartości 8 tysięcy złotych.
- Otrzymaliśmy między innymi gry logiczne, planszowe, chusty animacyjne, instrumenty muzyczne, zabawki edukacyjne i płyty – dodaje E. Leska.
18 czerwca na zakończenie drugiego etapu projektu do szkoły przybyli rodzice i przyjaciele placówki. Dzieci przygotowały z tej okazji występy artystyczne dla swoich tatusiów i mam z okazji Dnia Mamy i Dnia Taty. Dodatkowo przeprowadzono teleturniej wiedzy z elementami matematyki, języka polskiego, wychowania fizycznego.
- Praca z dziećmi była prowadzona podczas lekcji obowiązkowych w ramach podstawy programowej oraz na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych. Realizacja zajęć dodatkowych oparta jest o własny autorski program nauczyciela prowadzącego – podsumowuje zaangażowana w program Bogusława Pilarczyk. (mpp)
Napisz komentarz
Komentarze