Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 23 grudnia 2024 15:08
Przeczytaj!
Reklama
Reklama
Reklama

Już co trzeci Polak kupuje kosmetyki w sieci

59 proc. Polaków kosmetyki nadal kupuje przede wszystkim w sklepach stacjonarnych, jednak 17 proc. z nich, wcześniej wybiera towar na podstawie informacji z internetu. Bezpośrednio w sieci zamawia produkty z tej kategorii 35 proc. nabywców – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Wonga Polska. Ankietowani doceniają zakupy online przede wszystkim za wygodę, niższe ceny i łatwy dostęp do opinii innych użytkowników.
Podziel się
Oceń

Internet na stałe zagościł w nawykach zakupowych naszych rodaków. Jedni wykorzystują sieć jako bazę informacji i opinii innych użytkowników, inni jako szybką formę zakupu potrzebnych produktów – wiele zależy np. od ich kategorii. W przypadku kosmetyków, internet w procesie zakupowym wykorzystuje co drugi ankietowany – wynika z badania Wonga Polska „Cyfrowe zwyczaje Polaków”.
Każdy ma swój sposób
Co szósty badany zazwyczaj zarówno szuka, jaki zamawia kosmetyki wyłącznie przez internet. Tyle samo ankietowanych najpierw sprawdza informacje o produktach w sieci, a następnie idzie do sklepu, gdzie ostatecznie je kupuje. Z kolei 12 proc. woli w pierwszej kolejności udać się do punktu handlowego, obejrzeć i wybrać kosmetyki, które następnie zamawia online - po znalezieniu najlepszej oferty. 41 proc. badanych idzie od razu do sklepu stacjonarnego, wybiera produkty i kupuje je na miejscu. Co ciekawe, znajomych lub rodziny radzi się i wybiera rekomendowane przez nich produkty tylko 3 proc. pytanych.
- Polacy mają wiele sposobów na zakupy, jednak niezależnie od ścieżki, aż 35 proc. ostatecznie kupuje kosmetyki w internecie. Na pierwszy rzut oka może to się wydawać mało, ale warto pamiętać, że mówimy o głównym miejscu tych zakupów. Jednoznacznie zadeklarowało, że nigdy by nie kupiło tego typu produktów w sieci jedynie 18 proc. Z kolei wysoki wynik zakupów wyłącznie stacjonarnych może wynika z tego, że część Polaków kupuje kosmetyki przy okazji, robiąc np. zakupy spożywcze, które najczęściej odbywają się stacjonarnie - zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.
Wygoda, cena i opinie innych
Ponad dwie trzecie badanych uważa, że zakupy kosmetyków w internecie są wygodniejsze i pozwalają zaoszczędzić czas. Zdaniem 60 proc. w sieci tego typu produkty są tańsze. Tyle samo ankietowanych docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników określonego produktu. Według 45 proc. oferta kosmetyków w internecie jest także czytelniejsza. Z kolei możliwość rozmowy ze sprzedawcą w punkcie handlowym i skorzystanie z porady ważne jest dla 37 proc.
- Polacy doceniają zakupy online między innymi za wygodę, atrakcyjniejszą cenę i możliwość przeczytania opinii innych, i to nie tylko w przypadku kosmetyków, ale także innych kategorii produktów, które badaliśmy wcześniej. Co ciekawe, jak wynika z naszego cyklu „Cyfrowe zwyczaje Polaków”, ankietowani coraz mniej obawiają się o bezpieczeństwo swoich danych w sieci. Z tego powodu zakupów w internecie unikało w grudniu zeszłego roku aż 28 proc. badanych, w marcu już 23 proc., natomiast teraz 19 proc. Systematyczny spadek wynika prawdopodobnie z coraz większej popularności tego typu zakupów i bezpośredniego „wypróbowania” tej ścieżki przez część osób, zwłaszcza w trakcie zamrożenia gospodarki. Bardzo duże znaczenie może mieć także systematyczna edukacja społeczeństwa na tematy cyberbezpieczeństwa, co przekłada się na większą świadomość, jak bezpiecznie korzystać z internetu i niweluje wcześniejsze obawy – podsumowuje Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska. zd. spaeden. 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: oloTreść komentarza: ale co złego zrobiła Ania Rybicka? tutaj to już raczej przesadziliście. Wygląda to tak, jakby wskazywała, lekko ironicznie, temu "Patryk Ka", że Bartosz jest z Zawiercia (wiec po co wysyłać go do Kanady)Data dodania komentarza: 23.12.2024, 10:44Źródło komentarza: PRZECIWNICY KOPALNI ZACZĘLI NĘKAĆ PRACOWNIKÓW RATHDOWNEYAutor komentarza: XyzTreść komentarza: Zawierciański SOR to patologia i piszę to jako mieszkaniec Zawiercia, który miał do czynienia z nikiData dodania komentarza: 20.12.2024, 01:01Źródło komentarza: KTÓREMU Z RADNYCH NIE PODOBA SIĘ „TĘCZOWY PIĄTEK”?Autor komentarza: RealTreść komentarza: Precz z hejtem. Internetowi hejterzy to tchórze. Za maską internetu obrażają. Tylko to potrafią - taka forma dowartościowania się.Data dodania komentarza: 19.12.2024, 20:49Źródło komentarza: PRZECIWNICY KOPALNI ZACZĘLI NĘKAĆ PRACOWNIKÓW RATHDOWNEYAutor komentarza: Anna KowalskaTreść komentarza: Świetny artykuł! Umowy o dzieło często są mylone z umowami zlecenia, co powoduje wiele niejasności dla freelancerów. Warto wiedzieć, że można wystawiać faktury VAT bez własnej firmy, co znacznie ułatwia prowadzenie działalności. Polecam przeczytać więcej na ten temat tutaj: https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/Data dodania komentarza: 16.12.2024, 11:47Źródło komentarza: Nowe przepisy mają zmienić sytuację, w jakiej znaleźli się ludzie zatrudnieni przez platformy cyfrowe. Wprowadzają domniemanie stosunku pracyAutor komentarza: abcTreść komentarza: no cóż zrobić, lata lecą, kilkadziesiąt lat przemian, a edukacja w Polsce, haha, leży... ważniejsze są tik toczki i pół dnia z nosem w smartfonie.Data dodania komentarza: 27.11.2024, 08:43Źródło komentarza: Masz IPhone? W ING z niektórych usług nie skorzystasz! J Autor komentarza: RedakcjaTreść komentarza: Mamy rok 2024, jak Pan (lub Pani) raczył odszukać w historii, bank działa od 1991r, to już 33 lata, czyli kilkadziesiąt. W dla liczb w przedziale 20-90 liczebniki główne wszystkie można nazwać, że to jest "kilkadziesiąt". Ale nie każdy, haha, to zrozumie. PozdrawiamyData dodania komentarza: 26.11.2024, 09:11Źródło komentarza: Masz IPhone? W ING z niektórych usług nie skorzystasz!
Reklama
Reklama