Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 00:25
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Już co trzeci Polak kupuje kosmetyki w sieci

59 proc. Polaków kosmetyki nadal kupuje przede wszystkim w sklepach stacjonarnych, jednak 17 proc. z nich, wcześniej wybiera towar na podstawie informacji z internetu. Bezpośrednio w sieci zamawia produkty z tej kategorii 35 proc. nabywców – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Wonga Polska. Ankietowani doceniają zakupy online przede wszystkim za wygodę, niższe ceny i łatwy dostęp do opinii innych użytkowników.
Podziel się
Oceń

Internet na stałe zagościł w nawykach zakupowych naszych rodaków. Jedni wykorzystują sieć jako bazę informacji i opinii innych użytkowników, inni jako szybką formę zakupu potrzebnych produktów – wiele zależy np. od ich kategorii. W przypadku kosmetyków, internet w procesie zakupowym wykorzystuje co drugi ankietowany – wynika z badania Wonga Polska „Cyfrowe zwyczaje Polaków”.
Każdy ma swój sposób
Co szósty badany zazwyczaj zarówno szuka, jaki zamawia kosmetyki wyłącznie przez internet. Tyle samo ankietowanych najpierw sprawdza informacje o produktach w sieci, a następnie idzie do sklepu, gdzie ostatecznie je kupuje. Z kolei 12 proc. woli w pierwszej kolejności udać się do punktu handlowego, obejrzeć i wybrać kosmetyki, które następnie zamawia online - po znalezieniu najlepszej oferty. 41 proc. badanych idzie od razu do sklepu stacjonarnego, wybiera produkty i kupuje je na miejscu. Co ciekawe, znajomych lub rodziny radzi się i wybiera rekomendowane przez nich produkty tylko 3 proc. pytanych.
- Polacy mają wiele sposobów na zakupy, jednak niezależnie od ścieżki, aż 35 proc. ostatecznie kupuje kosmetyki w internecie. Na pierwszy rzut oka może to się wydawać mało, ale warto pamiętać, że mówimy o głównym miejscu tych zakupów. Jednoznacznie zadeklarowało, że nigdy by nie kupiło tego typu produktów w sieci jedynie 18 proc. Z kolei wysoki wynik zakupów wyłącznie stacjonarnych może wynika z tego, że część Polaków kupuje kosmetyki przy okazji, robiąc np. zakupy spożywcze, które najczęściej odbywają się stacjonarnie - zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.
Wygoda, cena i opinie innych
Ponad dwie trzecie badanych uważa, że zakupy kosmetyków w internecie są wygodniejsze i pozwalają zaoszczędzić czas. Zdaniem 60 proc. w sieci tego typu produkty są tańsze. Tyle samo ankietowanych docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników określonego produktu. Według 45 proc. oferta kosmetyków w internecie jest także czytelniejsza. Z kolei możliwość rozmowy ze sprzedawcą w punkcie handlowym i skorzystanie z porady ważne jest dla 37 proc.
- Polacy doceniają zakupy online między innymi za wygodę, atrakcyjniejszą cenę i możliwość przeczytania opinii innych, i to nie tylko w przypadku kosmetyków, ale także innych kategorii produktów, które badaliśmy wcześniej. Co ciekawe, jak wynika z naszego cyklu „Cyfrowe zwyczaje Polaków”, ankietowani coraz mniej obawiają się o bezpieczeństwo swoich danych w sieci. Z tego powodu zakupów w internecie unikało w grudniu zeszłego roku aż 28 proc. badanych, w marcu już 23 proc., natomiast teraz 19 proc. Systematyczny spadek wynika prawdopodobnie z coraz większej popularności tego typu zakupów i bezpośredniego „wypróbowania” tej ścieżki przez część osób, zwłaszcza w trakcie zamrożenia gospodarki. Bardzo duże znaczenie może mieć także systematyczna edukacja społeczeństwa na tematy cyberbezpieczeństwa, co przekłada się na większą świadomość, jak bezpiecznie korzystać z internetu i niweluje wcześniejsze obawy – podsumowuje Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska. zd. spaeden. 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Zdzichu z PKSTreść komentarza: Klatka schodowa i winda w szpitalu za milionów🫢To może pan Jorg poszuka jeszcze lekarzy. Myszy plotkują, że zaden lekarz dyzurujacy na OIOM nie zgodzi się na dyzury w Zawierciu nawet za podwójną ustawkę. Ciekawe dlaczego? 🤦Data dodania komentarza: 22.11.2024, 00:21Źródło komentarza: KTÓREMU Z RADNYCH NIE PODOBA SIĘ „TĘCZOWY PIĄTEK”?Autor komentarza: AntoninaTreść komentarza: Link do sierpniowej sesji z podsumowaniem przez Burmistrza Spyrę osób pytających i komentujących "porębską fuszerkę": https://esesja.tv/transmisja/56596/iii-sesja-rady-miasta-poreba-w-dniu-poniedzialek-26-sierpnia-2024.htm?fbclid=IwY2xjawGqe_hleHRuA2FlbQIxMAABHa763Pf-UB0IP7jKvX85vrHIGEj6BIU6VRn-eYwS-KEDoD2VFPrHsVLb-g_aem_fu2tMvmzUA76ESLBrZyoRw Godzina 11.25 lub 2 godzina 8 minuta sesji. Oceńcie to sami.Data dodania komentarza: 20.11.2024, 09:26Źródło komentarza: Porębianie za śmieci zapłacą więcej. A miasto liczy na podatki z więzieniaAutor komentarza: JustinTreść komentarza: Po tej wypowiedzi Spyry można stwierdzić, że jak pojedzie do McDonalds to nie musi brać słomki do napoju, wyciągnie ją sobie z butów.Data dodania komentarza: 20.11.2024, 08:11Źródło komentarza: Porębianie za śmieci zapłacą więcej. A miasto liczy na podatki z więzieniaAutor komentarza: AlaTreść komentarza: Przesłuchałam sesję z sierpnia, Burmistrz rzeczywiście nazwał mieszkańców "poziomem rynsztoka" pytających o jego wątpliwe postępy w budowie Agory. Prawdziwy "burak" można rzec.Data dodania komentarza: 19.11.2024, 14:07Źródło komentarza: Porębianie za śmieci zapłacą więcej. A miasto liczy na podatki z więzieniaAutor komentarza: MadziolubTreść komentarza: Widzę, że Szemla już 3 raz przekłada składanie ofert. Czyżby potencjalni wykonawcy ciągle go punktowali ? Taki "fachowiec" ? Tylko od czego ?Data dodania komentarza: 16.11.2024, 14:41Źródło komentarza: NASI INFORMATORZY: TEN PRZETARG MOŻE WYGRAĆ TYLKO JEDNA FIRMA!Autor komentarza: zawiercianinTreść komentarza: Zobaczymy kto wygra przetarg lekko zmodyfikowany Panie Prezesie i Panie Redaktorze Zobaczymy kto ma racjęData dodania komentarza: 12.11.2024, 23:23Źródło komentarza: NASI INFORMATORZY: TEN PRZETARG MOŻE WYGRAĆ TYLKO JEDNA FIRMA!
Reklama
Reklama