- Są efektem udziału naszej placówki w projekcie „Laboratoria Przyszłości” - programie edukacyjnym finansowanym przez Ministerstwo Edukacji i Nauki ,we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - mówi Agnieszka Andrzejewska, dyrektor porębskiej SP1. Dodaje, że w ramach projektu szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 117 tys zł. - Na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju praktycznych umiejętności naszych uczniów - podkreśla pani dyrektor.
Szkoła, po konsultacji z uczniami, zdecydowała, że pieniądze z programu wyda na urządzenie dwóch nowych pracowni. Z racji tego w miejscu dawnej salki informatycznej powstało „Laboratorium przyszłości, a w starej szatni uczniowskiej pojawiło się studio nagrań.
- Pierwsze wrażenia uczniów były bardzo pozytywne i choć od rozpoczęcia roku szkolnego minęło już pół miesiąca, wciąż jeszcze z wielką radością oglądają i testują możliwości nowych sal - podkreśla Agnieszka Andrzejewska.
Jak wygląda nowe „Laboratorium Przyszłości”? Są nowe obrotowe fotele, z ergonomicznie wyprofilowanymi oparciami w kolorze pomarańczowym. Przy każdym, na stoliku, jest nowy laptop z myszką. Dodatkowo, na półkach stoją zestawy robotów Krypton 2, zestawy „Wirtualne laboratoria” z googlami i nowoczesna drukarka 3D. Uwagę zwraca też niezwykła fototapeta z robotem w roli głównej.
Z kolei w nowym studiu nagrań stanął sporej wielkości stół z niezbędną do nagrywania aparaturą. Są też oczywiście różne typy profesjonalnych mikrofonów i aparat fotograficzny z funkcją video. Nowe studio zostało także profesjonalnie wytłumione. Tak, by nagrywający tu uczniowie mogli pracować w spokoju, nie przeszkadzając jednocześnie swoim kolegom.
Dyrekcja SP 1 podkreśla, że dwie nowe sale to kolejne specjalistyczne pracownie w Szkole Podstawowej nr 1, które zapewnią uczniom realizacje zajęć wynikających z podstawy programowej oraz rozwijanie pasji na zajęciach dodatkowych. - Uczniowie będą mogli uczyć się współpracy zespołowej poprzez kreatywność, interdyscyplinarność i wspólne rozwiązywanie zadań - mówi dyrektorka i dodaje: - Jednocześnie będą odkrywać ukryte talenty, rozwijać kompetencje przyszłości w zakresie nauk przyrodniczych, robotyki, technologii i inżynierii, fotografii, astronomii oraz rozwijać się wokalnie w studiu nagrań. Nowe pracownie chcemy wykorzystać do rozwijania wśród naszych uczniów pasji fotograficznej, astrologicznej, muzycznej i dziennikarskiej.
Napisz komentarz
Komentarze