Wymieniane tory i sieć trakcyjna, wyremontowane perony i zbudowane przejścia podziemne – tak obecnie wygląda modernizacja linii kolejowej nr 1, znanej jako „Wiedenka”. Pomiędzy Zawierciem i Częstochową wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Na niektórych przystankach pasażerowie już korzystają z nowych peronów. Inwestycja o wartości 380 milionów złotych ma zostać zrealizowana do końca bieżącego roku. Prace skrócą czas przejazdu pociągów z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut.
Wciąż trwają prace na linii kolejowej na trasie Zawiercie – Częstochowa. Między Myszkowem a Porajem wymieniany jest jeden tor, w czerwcu prace przeniosą się na drugi tor. W Poraju Polskie Linie Kolejowe wybudowały nową nastawnię. Zamontowane tam urządzenia mają zwiększyć bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
Przy remontowanym obecnie torze powstaną nowe perony. Będą wyższe od poprzednich, a ich nawierzchnia będzie antypoślizgowa. Pojawi się również oświetlenie, ławki i wiaty. W Żarkach Letnisku powstanie przejście podziemne.
Z nowych peronów pasażerowie mogą już korzystać w Korwinowie i Częstochowie Raków. Pociągi jeżdżą tutaj już po nowym torze, obecnie wymieniany jest drugi, przebudowywane są również położone przy nim perony. W Częstochowie Raków pojawią się windy. Trwa remont przejścia podziemnego, gdzie zostaną zamontowane dźwigi. Prace mają potrwać do czerwca.
Nowe perony służą już też na stacjach Myszków, Myszków Mrzygłód, Myszków Światowit i Zawiercie Borowe Pole. W Mrzygłodzie budowane jest przejście podziemne. Pomiędzy Myszkowem i Zawierciem pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach. W tej chwili trwa przebudowa drugiego peronu w Myszkowie.
- Efektem modernizacji o wartości 380 mln zł prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą szybsze i bardziej komfortowe podróże na trasie Zawiercie – Częstochowa. Inwestycja współfinansowana jest z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Trwająca inwestycja ma skrócić czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut. Prędkość pociągów ma wzrosnąć ze 120 do 160 km/h. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na koniec 2020 roku. (es)
Napisz komentarz
Komentarze