Skuteczne pozycjonowanie wymaga tworzenia adresów URL według określonych kryteriów. Oto niektóre z cech jakie powinien spełniać dobry adres internetowy:
-
Krótszy = lepszy
Adres URl nie powinien być zbyt długi, ale raczej zwięzły i łatwy do zapamiętania.
“Pasek adresu przeglądarki to nie miejsce na rozwlekłe elaboraty. Zwięzły, a zarazem treściwy URL będzie łatwiejszy do zapamiętania, skopiowania, a nawet zanotowania czy przytoczenia podczas rozmowy. Jedną z popularnych praktyk, choć niewiele wnoszących pod kątem SEO, jest tworzenie specjalnych, skróconych wersji adresów, które przekierowują do strony docelowej z „pełnym” tytułem.“
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
-
Opisuje zawartość strony
Dobry adres internetowy powinien być naturalną zapowiedzią tego co znajduje się na stronie. Opisowe URL-e budzą większe zaufanie wśród internautów, tym samym pomagają w naturalnym pozyskiwaniu linków do danej domeny.
-
Spójny system nazewnictwa
Wszystkie adresy powinny prezentować tą samą konwencję. Dlatego należy dokładnie przemyśleć strukturę adresów URL i zależności pomiędzy nimi, uwzględniając swój plan rozwoju, tak aby wszystko tworzyło spójną całość.
-
Subdomeny tylko jeśli są niezbędne
Adresy składające się z kilku subdomen są dla Google i użytkowników zbyt skomplikowane. Dlatego należy je tworzyć tylko w razie konieczność np. gdy dana firma posiada kilka niepowiązanych ze sobą działów, które łączy jedna marka.
-
Nieskomplikowana forma
Dobrze zaprojektowany adres URL nie powinien posiadać zbędnych znaków, ozdobników a jego struktura powinna być jak nprosta i przejrzysta.
-
Dopasowany do zapytania w Google
Adresy URL dopasowane dokładnie do zapytań wpisywanych przez internautów w wyszukiwarkę mają większą szansę, że roboty dostrzegą ich powiązanie merytoryczne. Dlatego najważniejsze frazy kluczowe powinny być dopasowane do odrębnych podstron, które będą zawierały słowa kluczowe w adresie URL.
Pozycjonowanie strony internetowej jest kluczowym czynnikiem w działaniach marketingowych w internecie. Dlatego tak ważne jest, aby zwracać uwagę na wszystkie czynniki, które mogą wpłynąć na pozycję w wynikach wyszukiwania w Google, takich jak między innymi optymalizacja adresów URL.
Napisz komentarz
Komentarze