Uroczystość rozpoczęła się od krótkiej inscenizacji o tematyce ekologicznej, w której uczestniczyli uczniowie, grono pedagogiczne oraz zaproszeni goście. Następnie wszyscy udali się do sali, gdzie nastąpiło symboliczne otwarcie poprzez przecięcie zielonej wstęgi. Goście zostali zapoznani z nowymi pomocami dydaktycznymi, które zaprezentowali uczniowie szkoły. Podczas dnia otwarcia „Zielonej pracowni” uczniowie zaprezentowali nowe pomoce dydaktyczne, którymi były m.in. postać szkieletu, modele procesu oddychania, ucha, skóry, zęba czy kwiatu. Tego rodzaju pomoce pozwolą uczniom na empiryczne zdobywanie i zrozumienie omawianych zagadnień i procesów zachodzących w przyrodzie.
Zielona pracownia została wyposażona w nowe stanowiska dla uczniów (ławki 3-osobowe, krzesła) oraz została utworzona specjalna część przeznaczona do obserwacji mikroskopowych obejmująca 12 stanowisk z niezbędnymi akcesoriami – mikroskopami, lupami, przyrządami do samodzielnego wykonywania preparatów, które umożliwiają przeprowadzanie samodzielnych działań przez uczniów jak również obserwacji gotowych preparatów na wielu zajęciach.
Na potrzeby projektu Anna Gręda, nauczyciel SP 1 w Łazach opracowała program edukacyjny pn. „Przyroda bez tajemnic” dla klas IV-VIII oraz zaangażowała się w przygotowanie wizualizacji pracowni. Celem realizacji projektu edukacyjnego jest zaciekawienie uczniów światem przyrody, rozbudzenie pasji poznawczych oraz budowanie naukowego podejścia do rozwiązywanych problemów, pogłębianie zainteresowań biologicznych i geograficznych wśród uczniów szkoły podstawowej oraz kształtowanie postaw proekologicznych ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw odpowiedzialności za środowisko i zdrowie.
Opracowany program edukacyjny skierowany jest do uczniów, którzy chcą rozwijać i poszerzać swoje zainteresowania biologiczne, geograficzne oraz ekologiczne. Program obejmuje zajęcia o charakterze obserwacyjnym i doświadczalnym, co sprawia, że zajęcia realizowane są w sposób ciekawy dla ucznia oraz przynosi pożądane efekty. Program realizowany będzie w terminie od września 2023 r. do czerwca 2024 r (KU)
Napisz komentarz
Komentarze